Ufo, resp. XCom, je klasikou ťahových stratégií. V hre The Bureau: XCOM Declassified od 2kGames sa však táto značka po prvýkrát predstavuje ako akčná hra. Hráči tak vymenia pohodlnú stoličku taktického veliteľa za kanady a zbrane a budú bojovať s eMZákmi priamo v teréne. Napriek zmene z ťahovej stratégie na 3rd person akčnú hru si však XCom uchováva veľa rysov zabehnutej značky.
V úlohe agenta Cartera velia hráči malému špeciálnemu tímu, ktorý bojuje s votrelcami v uliciach amerických miest 60. rokov. Postupne tak odhaľujú utajenú pravdu o prvom ľudskom kontakte s mimozemskou civilizáciou.
Príbeh má byť jedným z kľúčových prvkov hry a má obsahovať množstvo malých či zásadných rozhodnutí s dopadmi na vývoj udalostí, pričom ale ani po dohraní hry nebudú zďaleka všetky záhady odhalené a veľa udalostí bude mať viac možných vysvetlení.
Okrem hlavných misií, ktoré posúvajú dejovú líniu, budú hráči môcť plniť i ďalšie úlohy a vďaka nim získavať napríklad nové vybavenie či skúsenosti pre svoj tím. Partneri sa totiž vďaka nabraným skúsenostiam zlepšujú, ale pokiaľ v boji zomrú, bude si za nich hráč musieť nájsť náhradu. Práve možnosť prísť o skúseného hodnotného člena tímu, alebo dokonca samotnú hlavnú postavu, drží hráča neustále v strehu.
Vďaka možnosti spomaliť (nie však úplne zastaviť) čas a udeliť členom tímu pokyny, hra nestráca spád a pritom ponúka taktické vedenie boja. Jednotliví členovia tímu navyše disponujú rovnakými špecializáciami, ako v XCOM: Enemy Unknown (vojak, technik, sniper a podpora), takže bude možné prispôsobiť si zloženie tímu jednotlivým misiám a vlastnému hernému štýlu.
Hlavné rysy : |
- |
Taktické velenie operáciám XCom v akčnej hre z pohľadu tretej osoby |
- |
Odhaľovanie utajených skutočností v uliciach Ameriky 60. rokov |
- |
Chyby sa neodpúšťajú - životy členov tímu si budete skutočne vážiť |
- |
Prispôsobte špecializáciu ostatných partnerov vlastnému hernému štýlu |